Nieuwste berichten:

vrijdag 16 mei 2014
0 reacties

Leesvoer: The New York Times over online strategie

16.5.14

Heb jij dit weekend niets te doen en wil je graag in het zonnetje iets interessants lezen? Bekijk dan dit rapport van The New York Times. De krant liet zes maanden lang onderzoek doen naar zijn online strategie. Een team van onderzoekers interviewde 300 medewerkers van The New York Times en sprak met 50 andere mediabedrijven. Naar aanleiding van die gesprekken deden zij onder andere de volgende aanbevelingen:

1. Het bereiken van lezers via internet is moeilijk, omdat het publiek steeds verandert en een journalist tegenwoordig andere tools dan slechts een postbode nodig heeft om het nieuws naar het publiek te brengen. Daarom moet er op een redactie altijd een team zijn dat zich bezig houdt met veranderingen in het publiek en dat nadenkt over het bereiken van de lezer.

2. Richt een team op dat zich alleen met de websitestatistieken bezig houdt. Zo kunnen zij de journalisten vertellen hoe vaak een artikel geüpdatet moet worden en welke content (op welk tijdstip) lezers trekt.

Wil je alle andere aanbevelingen van de onderzoekers lezen en uitgebreide onderzoeksresultaten inzien? Klik hier

0 reacties:

Een reactie posten


Uitgelicht door de redactie:

 
Toggle Footer
Top